Chrom

Chrom to jeden z pierwiastków, którego śladowe ilości są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania twojego organizmu. Dzienne zapotrzebowanie na ten mikroelement nie przekracza 6 mg.

Chrom bierze udział w produkcji insuliny poprzez pobudzanie komórek beta trzustki. Ponad to, ma udział w przemianach węglowodanowych i białkowych.

Z uwagi na przyspieszanie spalania tłuszczów jest obecny w wielu preparatach wspomagających odchudzanie, poza tym reguluje on poziom cukru we krwi.

Warto nadmienić, że przyswajanie tego ważnego mikroelementu wspomaga witamina C, obecna w wielu warzywach i owocach. Zapotrzebowanie na chrom w zależności od wieku i płci człowieka waha się od 0,01 do 0,2 miligrama dziennie.

Jakie są objawy niedoboru chromu w organizmie?

Objawami towarzyszącymi niedoborom chromu w organizmie są bóle głowy, nudności, złe samopoczucie, kiepski nastrój, drażliwość, stany lękowe, a nawet depresyjne, poczucie niepokoju, stałe uczucie zmęczenia, utrata masy ciała, nieprawidłowa gospodarka białek w organizmie, a także nie przyjmowanie glukozy, zła przemiana tłuszczów , zaburzenia procesów metabolicznych oraz osadzanie się cholesterolu na ściankach tętnic, jak również cukrzyca.

Jakie są objawy nadmiaru chromu w organizmie?

Zbyt duża ilość tego mikroelementu w twoim organizmie może skutkować zaburzeniem działania insuliny, a także być przyczyną powstawania nowotworów. Dlatego należy uważać przy stosowaniu suplementów zawierających ten pierwiastek.

W jakich produktach można znaleźć chrom?

Chrom występuje w takich produktach jak: nieprzetworzone kasze, jaja, sery, pieczywo pełnoziarniste, oleje, drób, brokuły, chude mięso, owoce morza, indycze mięso, a także kiełki pszeniczne, zielony groszek, sałata, a także wątróbki.